وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اخبار داخلی صنعت ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو چه گذشت؟

در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، شاهد ارائه جدیدترین محصولات و دستاورد و نوآوری‌های خودروسازان و واردکنندگان ایرانی در حوزه خودروهای الکتریکی بوده ایم. در این نمایشگاه، آخرین مدل‌های خودروهای برقی و هیبریدی از شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی، با هدف اهمیت به کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل پایدار، به نمایش گذاشته شد.

شرکت‌های سایپا، پارس خودرو، مدیران خودرو، فردا موتورز، گروه ماموت، بهمن موتور، زامیاد و خودروسازی آرین در این دوره نمایشگاه حضور داشتند.

بزرگ‌ترین غرفه برای مدیران خودرو

مدیران خودرو با سه برند ام وی ام،‌ فونیکس و اکستریم در این نمایشگاه حضور داشت.محصولات این شرکت شامل ام وی ام X55 پرو، آریزو ۵ اسپرت، آریزو ۶ GT، تیگو ۷ پرو مکس، تیگو ۸ پرو مکس، اکستریم TXL و اکستریم VX بود.

 

فونیکس FX برقی مدیران خودرو

تفاوت نسخه برقی FX با مدل بنزینی در طراحی نمای جلو است. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی به قدرت ۲۲۴ اسب بخار و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش ۴۵۰ کیلومتر را دارد.

از دیگر امکانات قابل توجه این خودرو برقی می‌توان به‌ مواردی همچون: کروز کنترل تطبیقی، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار برخورد از جلو و عقب، ترمز اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، سقف پانوراما و… اشاره کرد.

سه خودروی تمام برقی جدید کرمان موتور

لقب زیباترین طراحی غرفه به کرمان موتور می‌رسد. کرمان موتور از نسخه‌های برقی محصولات بنزینی خود در این دوره نمایشگاه رونمایی کرد. همچنین یک هاچبک جدید برقی را برای ورود به بازار ایران معرفی کرده است.

کی ام سی E30X

کی ام سی E30X یک هاچبک برقی از خودروساز JAC چین است که در ایران با نشان KMC عرضه می‌شود. این خودرو شباهت زیادی به محصولات برند مینی ماینر دارد و با موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری و باتری ۵۱.۵ کیلووات ساعتی با یک بار شارژ قابلیت پیمایش ۵۰۵ کیلومتر را دارد.

کی ام سی E30X در بحث امکانات با توجه به قیمت آن بسیار خوب ظاهر شده و دارای امکاناتی مانند: شش کیسه هوای ایمنی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، ورود و خروج بدون کلید همراه با استارت دکمه ای و دستگیره‌های مخفی شونده، کروز کنترل، هشدار برخورد از جلو، سنسور نور، حافظه صندلی راننده، سرد کن و گرم کن صندلی راننده، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا است.

کی ام سی E-J7 پلاس برقی

کی ام سی E-J7 پلاس برقی ورژن جدیدی از J7 برقی است که در این نمایشگاه رونمایی شد. از تفاوت‌های نمونه پلاس و معمولی کی ام سی E-J7 می‌توان به مواردی همچون ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، رنگ و طرح جدید تزئینات داشبورد و صندلی‌ها، نورپردازی کابین، سقف پانورامیک، صندلی‌های برقی و رادارهای دستیار رانندگی اشاره کرد.

کی ام سی ایگل برقی

کی ام سی ایگل برقی نسخه‌ای از خودروی ملی کرمان موتور است. پلتفرم و ماکت این خودرو در دوره ۱۴۰۱ معرفی شد و سپس در دوره ۱۴۰۲ نسخه‌های بنزینی و برقی آن رونمایی شد. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه در رده جک J4 قرار می‌گیرد.

کی ام سی ایگل در بحث مشخصات فنی قدرتمند ظاهر شده و دارای  یک موتورالکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری است که می‌تواند در کمتر از ۸.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. پک باتری این خودرو تولید داخل بوده و قابلیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتری را دارد. این خودرو پلتفرم بنزینی دارد اما باتری‌های آن در کف خودرو جانمایی شده و هیچ فضایی از صندوق آن اشغال نشده است.

کی ام سی EJ7 و کی ام سی JS6 PHEV دیگر خودروهای این شرکت هستند که در این دوره نمایشگاه حضور داشتند.

ماموت خودرو

ماموت خودرو از جدیدترین محصولات برقی و هیبریدی و بنزینی خود در نمایشگاه تحول صنعت رونمایی کرد. البته همه این خودروها کراس اوور هستند و از نظر طراحی ظاهری و همین‌طور برند تنوع دارند.

ارس ۵ ماموت خودرو

ارس M5 کراس اوور هیبرید چینی است که از سوی ماموت خودرو به بازار ایران عرضه خواهد شد. این خودرو در بازارهای جهانی با نام‌های سرس ۵ و هواوی آیتو M5 عرضه می‌شود. ارس M5 دارای یک موتور بنزینی ۱۱۴ اسب بخاری و یک موتور برقی ۴۸۹ اسب بخاری است. موتور بنزینی ارس M5 ارتباطی به چرخ‌ها ندارد و فقط باتری ۴۰ کیلووات ساعتی را شارژ می‌کند.

بخشی از امکانات این خودرو می‌توان به: نور بالا اتوماتیک، رادار نقطه کور، رادار دستیار حرکت در ترافیک، رادار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، دستیار پارک خودرو، شارژر وایرلس اشاره کرد.

فولکس ID.4 ماموت خودرو

فولکس واگن ID.4 Crozz دارای موتور برقی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار (۱۲۵ کیلووات) و گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر است. این موتور از طریق یک گیربکس تک سرعته نیروی خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد فولکس واگن ID.4 ۸.۵ تا ۹ ثانیه برآورد شده است و بیشترین سرعت آن نیز به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین شارژ باتری فولکس واگن ID4 CROZZ توسط دستگاه‌های شارژ سریع تنها نیم ساعت طول می‌کشد. اما اگر با برق خانگی و شارژر معمولیِ شارژ شود، احتمالا بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت طول می‌کشد.

بایک بیجینگ X55، بایک BJ40، جتا VS7، فولکس واگن ID4 و ونوسیا V-Online پلاگین هیبرید دیگر خودروهای ماموت بودند که در نمایشگاه رونمایی شد.

کلام آخر

نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۳ نمایش توانمندی‌های فعلی صنعت خودروی کشور و چشم‌اندازی از آینده این صنعت را ترسیم می‌کند. این رویداد می‌تواند نقطه عطفی در مسیر نوآوری و ارتقای صنعت خودروی ایران باشد و زمینه را برای رقابت‌ بیشتر محصولات داخلی در بازارهای جهانی فراهم آورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تصاویر
در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو چه گذشت؟