وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷
آئودی Q۵ e-tron، شاسی‌بلند لوکس برقی آلمانی

آئودی Q5 e-tron شاسی‌بلند سایز متوسط تمام الکتریکی آلمانی، در سال ۲۰۲۲ به عنوان جایگزینی برای نسخه پلاگین هیبریدی Q۵ معرفی شد. این خودرو با ارائه برد حرکتی بالا، طراحی جذاب و کابین لوکس، به سرعت در بین طرفداران آئودی و خودرو‌های برقی محبوبیت پیدا کرد. Q۵ e-tron در حال حاضر در ایران تنها در نسخه پایه با نام ۴۰ e-tron عرضه خواهد شد. این خودرو در سال ۱۴۰۳ توسط شرکت معین خودرو که پیش از این واردات خودرو‌های پورشه را در کارنامه خود دارد صورت گرفته است. این خودرو به زودی در سامانه جامع خودرو‌های برقی عرضه خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود آئودی Q۵ e-tron در بازار ایران حدود ۲. ۵ میلیارد تومان به فروش برسد.

مشخصات فنی آئودی Q5 e-tron

نسخه پایه آئودی Q5 e-tron به یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری در محور عقب مجهز است. نسخه قوی‌تر این خودرو که با نام ۵۰ e-tron شناخته می‌شود، از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باتری لیتیوم یون ۸۵ کیلووات ساعتی، در هر دو نسخه Q5 e-tron وجود دارد که به شما امکان پیمایش مسافت ۵۶۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل می‌دهد. همچنین این خودرو از فناوری شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند و با استفاده از شارژر سریع می‌توان باتری آن را در عرض ۳۰ دقیقه از ۱۰% به ۸۰% شارژ کرد.
شتاب صفر تا صد Q5 e-tron در عرض ۶. ۲ ثانیه برای نسخه پایه و ۵. ۷ ثانیه برای نسخه ۵۰ e-tron است. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

امکانات رفاهی و آسودگی خاطر بی تکرار

Q5 e-tron به طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی مانند نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، پشت آمپر دیجیتال، سیستم صوتی Bang & Olufsen، نورپردازی داخلی، صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرم‌کن، کروز کنترل تطبیقی، کنترل کشش و پایداری، سیستم هشدار خروج از خط، اتوهلد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، پیش‌گرمایش باتری در هوای سرد، دی‌لایت، سنسور نور و باران، سانروف، ترمز اضطراری خودکار، هدآپ دیسپلی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

طراحی داخلی و خارجی محصور کننده

طراحی Q۵ e-tron توسط مارک لیخت، طراح ارشد آئودی، انجام شده است. زبان طراحی این خودرو بر اساس فلسفه \"طراحی عملکردی\" آئودی است که بر خطوط و سطوح صاف به همراه تناسبات هماهنگ تمرکز دارد.

طراحی داخلی آئودی Q5 e-tron مدرن و مینیمالیستی بوده و از مواد با کیفیت بالا در آن استفاده شده است. کنسول میانی این خودرو مشابه دیگر خودرو‌های اسپرت به صورت درایو سنتر طراحی شده که به درستی شخصیت تهاجمی این خودرو را بیان می‌کند. طراحی خارجی این خودرو با جزئیات خاص الکتریکی مانند محفظه شارژ، رینگ‌های آیرودینامیکی و جلو پنجره بسته بسیار اسپرت و مدرن بوده، همچنین جلو پنجره ۶ ضلعی بزرگ که به نوعی امضای محصولات آئودی شناخته می‌شود در کنار گرافیک خاص چراغ‌های جلو به خوبی می‌تواند چشمان هر بیننده‌ای را محصور خود کند.

کلام آخر

آئودی Q5 e-tron یک شاسی‌بلند لوکس برقی است که با ارائه برد حرکتی بالا، طراحی جذاب، کابین لوکس و لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی، به انتخابی جذاب برای افرادی تبدیل شده است که به دنبال یک خودروی برقی با کیفیت هستند.


تصاویر
آئودی Q۵ e-tron، شاسی‌بلند لوکس برقی آلمانی آئودی Q۵ e-tron، شاسی‌بلند لوکس برقی آلمانی آئودی Q۵ e-tron، شاسی‌بلند لوکس برقی آلمانی آئودی Q۵ e-tron، شاسی‌بلند لوکس برقی آلمانی

مقالات مرتبط

۰۸ خرداد ۱۴۰۳
کوپرا بورن VZ، هاچ‌بک برقی با چاشنی قدرت و هیجان

کوپرا بورن VZ، انتخابی‌ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال یک هاچ‌بک برقی اسپرت، پرقدرت و در عین حال با امکانات رفاهی مناسب هستند. این خودرو با عملکرد خیره‌کننده، طراحی جذاب و امکانات رفاهی قابل قبول، رقیبی جدی برای دیگر هاچ‌بک‌های برقی اسپرت در بازار محسوب می‌شود.


جزئیات