وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
معرفی مازراتی GT2 استراداله؛ خودروی مسابقه‌ای MC20 با ۶۲۱ اسب بخار

خودروی جدید کمپانی مازراتی که نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی MC20 به حساب می‌آید به تازگی رونمایی شده و آن را به عنوان قوی‌ترین نوع مازراتی با پیشرانه‌ی بنزینی معرفی کرده‌اند. مازراتی GT2 استراداله (Maserati GT2 Stradale) بدون تردید جزء زیباترین خودروهای مسابقه‌ای است که دیده‌ایم. خودرویی تک سرنشین و مطابق با قوانین GT2 که قرار است در سری مسابقات اروپایی Fanatec GT شرکت کند. در این مقاله از گروه خودروی ستوده با مشخصات و ویژگی‌های این خودرو آشنا خواهید شد.

مشخصات فنی مازراتی GT2

نیروی مازراتی GT2 از موتور ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو دریافت می‌شود. موتوری که آن را با عنوان Nettuno می‌شناسند. مهندس‌های کمپانی مازراتی برای این ابرخودروی ایتالیایی ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته‌اند. با استفاده از جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی دوکلاچه، قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. فقط ۲.۸ ثانیه زمان می‌برد تا از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در مسیر مستقیم هم راننده حداکثر سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت را می‌تواند تجربه کند. تنظیمات سیستم تعلیق این خودرو مشابه نسخه‌ی مسابقه‌ای GT2 است و قطعات آیرودینامیکی می‌توانند تا ۵۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید ‌کنند. چند حالت مختلف برای رانندگی با این خودرو وجود دارد که اگر حالت کورسا را انتخاب کنید همه‌چیز برای رکوردشکنی در پیست آماده است.

 مازراتی GT2

درباره‌ی زیبایی ظاهری مازراتی GT2

شباهت‌های مازراتی GT2 استراداله با MC20 در نمای ظاهری کاملاً مشخص است. تمامی ویژگی‌های GT2 مسابقه‌ای تا جای ممکن حفظ شده و به همین دلیل با طراحی بدنه‌ی جذابی طرف هستیم. دریچه‌های کاپوت، ورودی‌های هوای حجیم، گلگیرها و باله‌ی عقب بزرگ مشخصاتی مهمی به حساب می‌آیند که همگی از GT2 به ورژن استراداله انتقال داده شده‌اند. هرچند با کمی دقت می‌توان متوجه تغییرات جزئی در اندازه‌ی هرکدام شد. فیبر کربن را می‌توان تقریباً در تمام بخش‌های مازراتی GT2 استراداله از بال عقب تا کاپوت مشاهده کرد.

طراحی کابین مازراتی GT2

درون کابین GT2 با MC20 تعادل مناسب‌تری برقرار کرده و امکانات مشابهی با آن خودرو دارد. هر جای خودرو دست بکشید فیبر کربن و چرم آلکانتارا را مشاهده می‌کنید. فرمان از MC20 قطورتر طراحی‌ شده و در عین حال دکمه‌های کمتری در آن تعبیه کرده‌اند. راننده به راحتی به تمام امکانات خودرو، از نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی تا دیگر موارد دسترسی دارد. صندلی‌ها ویژه‌ی مازراتی GT2 استراداله طراحی شده‌اند و دو لایه فیبر کربن با بالشتک‌های فومی در دو سایز کوچک و بزرگ برای خریداران قابل ارائه است. خریداران این امکان را دارند با توجه به هیکل خود اندازه‌ی صندلی را انتخاب کنند و سفارش دهند.

 مازراتی GT2

قیمت و زمان عرضه‌ی مازراتی GT2 استراداله

این تازه‌وارد جذاب در همایش هفته‌ی خودروی مونته‌ری رونمایی شد ولی همچنان اطلاعاتی راجع به قیمت و زمان عرضه داده نشده است. هرچند می‌توان انتظار داشت که قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با MC20 داشته باشد.


تصاویر
معرفی مازراتی GT2 استراداله؛ خودروی مسابقه‌ای MC20 با ۶۲۱ اسب بخار معرفی مازراتی GT2 استراداله؛ خودروی مسابقه‌ای MC20 با ۶۲۱ اسب بخار معرفی مازراتی GT2 استراداله؛ خودروی مسابقه‌ای MC20 با ۶۲۱ اسب بخار