وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

۰۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴ دوج چارجر دیتونا ۲۰۲۴؛ غول برقی آمریکایی
ماشین باز ها
دوج چارجر دیتونا ۲۰۲۴؛ غول برقی آمریکایی

کمپانی دوج (Dodge) چشم ماشین‌بازها را به نسخه‌ی برقی آخرین خودرویش روشن کرد؛ دوج چارجر دیتونا. خودرویی از دسته‌ی عضلانی که قرار است در مدل‌های R/T با ۴۹۶ اسب بخار و اسکت‌پک (Scat Pack) با ۶۷۰ اسب بخار وارد بازار شود. البته دوج تصمیم گرفته تا چارجرهای بنزینی با موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ دوقلو Hurricane تولید کند که تاریخ عرضه‌ی آن‌ ۲۰۲۵ اعلام شده و هنوز جزپیات بیشتری از آن نمی‌دانیم. این‌بار در مجله‌ی گروه خودرویی ستوده به طور کامل با مشخصات دوج چارجر ۲۰۲۴ آشنا می‌شوید.

۰۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱ اسب بخار چیست؟ از تاریخچه تا راه‌های افزایش توان موتور خودرو
آموزشی
اسب بخار چیست؟ از تاریخچه تا راه‌های افزایش توان موتور خودرو

اسب‌ بخار (Horsepower) که به اختصار hp هم نوشته می‌شود، واحد توان به معنای میزان کار انجام‌شده در واحد زمان است. جیمز وات اسکاتلندی از آن برای مقایسه‌ی توان موتور بخار با قدرت اسب‌های کاری استفاده کرد. بعد از آن، مفهوم و کارکردش گسترده‌تر شد و برای سنجش توان موتورهای پیستونی و الکتریکی و توربین‌ها هم از آن استفاده کردند. در صنعت خودروسازی، اسب بخار اصطلاح رایجی برای سنجش توان موتورها به حساب‌ می‌آید که ارتباط نزدیکی با گشتاور استفاده‌شده در هر خودرو دارد. در این مقاله از مجله‌ی خودرویی ستوده از تاریخچه تا راه‌های افزایش اسب بخار را مطالعه خواهید کرد تا به طور کامل با این مفهوم اساسی آشنا شوید.

۰۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳ معرفی لامبورگینی تمراریو (Temerario)؛ جانشین هیبریدی هوراکان
ماشین باز ها
معرفی لامبورگینی تمراریو (Temerario)؛ جانشین هیبریدی هوراکان

لامبورگینی تمراریو، یک خودروی سوپراسپرت قدرتمند، سریع و جذاب است که با طراحی چشم‌نواز و عملکرد خیره‌کننده خود، طرفداران خودرو‌های اسپرت را به وجد می‌آورد. اگر به دنبال یک خودروی سوپراسپرتی هستید که ترکیبی از لوکس بودن، عملکرد بالا و طراحی منحصر به فرد را ارائه دهد

۰۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ مرسدس میباخ S680؛ خودروی ۱۲ سیلندری سوپرلوکس کمپانی بنز
ماشین باز ها
مرسدس میباخ S680؛ خودروی ۱۲ سیلندری سوپرلوکس کمپانی بنز

شاید پیش خودتان بگویید که خودرویی به اندازه‌ی اتوبوس مدرسه با یک موتور V12 زیر کاپوت، شتاب و چابکی مناسبی ندارد. خودرویی سوپرلوکس و تجملاتی که به سیستم تمام چرخ محرک ۴Matic مجهز شده، به طرز شگفت‌انگیزی چاپک و سریع است. در دنیای خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی، مرسدس بنز هنوز قصد دارد خودرو‌هایی بنزینی تولید کند و این بار هم با می‌باخ سری S حضور قدرتمندی در بازار خودرو از خود نشان داده است. در مجله خودرویی ستوده، تمام مشخصات فنی و طراحی داخلی مرسدس می‌باخ S680 را بررسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم خودروی سوپرلوکسی مثل این مدل از میباخ، ارزش خرید دارد.