وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱ سفری به درون موتورهای احتراق داخلی؛ از انواع تا عملکرد
آموزشی
سفری به درون موتورهای احتراق داخلی؛ از انواع تا عملکرد

با افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی همچنان استفاده از موتورهای احتراق داخلی جایگاه ویژه‌ای در زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایفا می‌کنند. بدون تردید پیشرفت‌های فناوری، مثل پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی، به کارآمدتر کردن ICEs و سازگاری با محیط‌ زیست کمک می‌کنند، اما همچنان آینده‌ی موتورهای احتراق داخلی با وجود نگرانی‌های زیست‌محیطی و رفتن به سمت سوخت‌های جایگزین و سبز، در هاله‌ای از ابهام است. تا آن زمان همچنان موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر، گازوئیلی و دیزلی یا دوار هیبریدی نقش مهمی در صنعت خودروسازی ایفا خواهند کرد.

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶ معرفی مازراتی GT2 استراداله؛ خودروی مسابقه‌ای MC20 با ۶۲۱ اسب بخار
ماشین باز ها
معرفی مازراتی GT2 استراداله؛ خودروی مسابقه‌ای MC20 با ۶۲۱ اسب بخار

خودروی جدید کمپانی مازراتی که نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی MC20 به حساب می‌آید به تازگی رونمایی شده و آن را به عنوان قوی‌ترین نوع مازراتی با پیشرانه‌ی بنزینی معرفی کرده‌اند. مازراتی GT2 استراداله (Maserati GT2 Stradale) بدون تردید جزء زیباترین خودروهای مسابقه‌ای است که دیده‌ایم. خودرویی تک سرنشین و مطابق با قوانین GT2 که قرار است در سری مسابقات اروپایی Fanatec GT شرکت کند. در این مقاله از گروه خودروی ستوده با مشخصات و ویژگی‌های این خودرو آشنا خواهید شد.

۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲ این یک فرصت طلایی است؛ چشم‌انداز مثبت بازار خودرو در شش ماه دوم سال ۱۴۰۳
اخبار داخلی صنعت
این یک فرصت طلایی است؛ چشم‌انداز مثبت بازار خودرو در شش ماه دوم سال ۱۴۰۳

چند دلیل خیلی مهم باعث شدند تا بازار خودرو در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ دچار رکود شود و در نتیجه شاهد کاهش معاملات خودرو باشیم. اتفاق‌های مهم در سطح کلان و تغییرات مدیریتی کشور، عوامل تأثیرگذاری بودند که طبق آمار رسمی، چالش‌هایی را برای خودروسازان و واردکنندگان ایجاد کردند. به همین خاطر تأخیر در تحویل خودروها، کاهش عرضه و در نهایت رکود بازار خودرو نارضایتی خریداران را به همراه داشت.

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴ توربو شارژ چیست؟
آموزشی
توربو شارژ چیست؟

توربوشارژ (Turbocharger) که به آن پرخوران هم می‌گویند، سامانه‌ای در خودرو است که با تزریق هوای بیشتر به محفظه‌ی احتراق، توان خروجی و راندمان موتورهای درون‌سوز را افزایش می‌دهد. پیشرفت در خودروسازی از یک طرف و محدودیت در استفاده‌ از سوخت‌ فسیلی از سوی دیگر، خودروسازان بیشتر از قبل به تولید خودروهای توربو شارژ کم مصرف با پیشرانه‌های کم‌حجم علاقه‌مند شدند. توربو شارژ یکی از راه‌هایی است که مهندسان برای افزایش توان در موتورهای بنزینی از آن استفاده کرده‌اند. اختراعی که از اواخر سده‌ی نوزدهم میلادی به صنعت وارد شد و کمپانی‌های آلمانی و آمریکایی برای اولین‌بار از این تکنولوژی در خودروهای‌شان استفاده کردند.