وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
مرسدس میباخ S680؛ خودروی ۱۲ سیلندری سوپرلوکس کمپانی بنز

شاید پیش خودتان بگویید که خودرویی به اندازه‌ی اتوبوس مدرسه با یک موتور V12 زیر کاپوت، شتاب و چابکی مناسبی ندارد. خودرویی سوپرلوکس و تجملاتی که به سیستم تمام چرخ محرک ۴Matic مجهز شده، به طرز شگفت‌انگیزی چاپک و سریع است. در دنیای خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی، مرسدس بنز هنوز قصد دارد خودرو‌هایی بنزینی تولید کند و این بار هم با می‌باخ سری S حضور قدرتمندی در بازار خودرو از خود نشان داده است. در  مجله خودرویی ستوده، تمام مشخصات فنی و طراحی داخلی مرسدس می‌باخ S680 را بررسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم خودروی سوپرلوکسی مثل این مدل از میباخ، ارزش خرید دارد.

از مشخصات فنی مرسدس میباخ S680 چه می‌دانیم؟

کمپانی میباخ، مدل S680 را بعد از دو مدل از سری S می‌باخ روانه‌ی بازار کرده است. اولین خودروی سری S میباخ سال ۲۰۲۱ تولید شد که S480 بود. بعد از آن به S580 رسید و حالا در سال ۲۰۲۴ از تازه‌ترین سری این مرسدس رونمایی کرده است که موتور ۱۲ سیلندر آن هوش از سر ماشین‌باز‌ها می‌برد. موتوری که به خوبی با گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک و سامانه‌ی چهارچرخ محرک 4Matic جور درمی‌آید و توان انتقال ۱۰۹۹ نیوتن متر گشتاور را دارد.

با اینکه این مرسدس سوپرلوکس ۲۴۰۴ کیلوگرم وزن دارد ولی با وجود قدرت موتور ۶۲۱ اسب بخاری، سرعت خودرو در ۴. ۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در صورتی که بخواهید از عملکرد ترمز‌ها بدانید، باید بگوییم که اگرچه طول مرسدس S680 به ۵. ۴ متر می‌رسد اما فقط بعد از ۳۲. ۹ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به لحظه‌ی توقف می‌رسد که نشان می‌دهد چقدر ترمز‌ها عملکرد مناسبی دارند.

طراحی داخلی جذاب S680

کمپانی بنز، برای شکل و شمایل داخلی این مرسدس طرحی ببن لیموزین‌های لوکس قدیمی و خودرو‌های مدرن و هوشمند امروزی درنظر گرفته است. تلفیقی از نوستالژی و حال‌وهوای مدرن که احساس خوشایند و دلچسبی به راننده و سرنشینان می‌دهد. با وجود نمایشگر OLED لمسی ۱۲. ۸ اینچی نزدیک به فرمان به راحتی این امکان را دارید که هر تغییری را برای حالت رانندگی خود انجام دهید. از سیستم تهویه و اطلاعات و سرگرمی گرفته تا سیستم پخش موسیقی و محفظه‌ی کوچکی که امکان گرم و سرد کردن لیوان‌های‌تان را دارد. همه‌ی این‌ها را کنار صندلی‌های چرم و راحتی قرار دهید که ماساژور دارند و انگار در رؤیا رانندگی می‌کنید. سرنشینان عقب در مرسدس S680 امکانات جالب توجهی در اختیار دارند. جدای از نمایشگر‌هایی که مقابل‌شان نصب شده تا اطلاعاتی مثل شتاب و دور موتور را ببینند، به سیستم تعلیق هم دسترسی دارند و می‌توانند به راحتی کمک‌فنر‌ها را نرم یا سفت کنند.

قیمت مرسدس بنز S680

برای خرید این خودروی سوپرلوکس و جذاب مرسدس بنز باید ۲۳۴ هزار دلار هزینه کنید که با توجه به طراحی داخلی و خارجی و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد قطعاً خرید همچین خودرویی با این قیمت می‌ارزد. هرچند مصرف سوخت بالا یکی از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید و در دنیای خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی انتخاب چنین خودرویی را سخت می‌کند.

کلام آخر

مرسدس می‌باخ S680 شبیه تمام خودرو‌های کمپانی بنز، حسی را که به شما می‌دهد تلفیقی از آرامش، قدرت، لوکس و منحصربه‌فرد بودن است. هم به عنوان راننده هم سرنشین، چه جلوی خودرو نشسته باشید چه عقب، از فضای داخلی خودرو لذت زیادی خواهید برد. شاید بزرگترین نقطه ضعف خودرو‌های کمپانی بنز، مثل همین می‌باخ S680 این باشد که هرطور شده می‌خواهید یکی از آن‌ها را داشته باشید. حتی اگر مصرف سوخت بالایی داشته باشند.