وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
معرفی نیسانGT-R مدل ۲۰۲۵

این روزها طرفداران خودروهای نیسان مشتاق دیدن گودزیلا هستند. نیسان GT-R با جدیدترین مدل خود همه‌ی ماشین‌بازها را غافلگیر کرده است. کمپانی نیسان GT-R 2025 را با به‌روزرسانی‌هایی جذاب ولی به تعدادی محدود روانه‌ی بازار می‌کند. نیسان GT-R سال‌های زیادی است که روی خط تولید این کمپانی قرار دارد. اولین نسخه‌ی آن سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. حالا خبرهایی درز کرده که قرار است این آخرین مدل از GT-R باشد. این مدل از نیسان 7 نسخه دارد که دو نسخه‌ی اصلی T-Spec و Track Edition است. هرچند شکل ظاهری این خودروی جدید نیسان مشابه فیس‌لیفت سال قبل است و طراحان آن تصمیم گرفته‌اند، تغییری در ظاهر آن اعمال نکنند. در این مقاله از مجله‌ی خودرویی ستوده  GT-R 2025 را مفصل بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی نیسانGT-R  مدل 2025

بررسی این خودروی ۱۸ ساله‌ی نیسان را از موتور ۳.۸ لیتری آن شروع می‌کنیم؛ توربوشارژ دوقلو و ۶ سلندر خرجینی با ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور. اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ بود که این نوع از موتور V6 رونمایی شد. از ویژگی‌های مهم آن فرستادن قدرت به هر چهار چرخ است که با گیربکس اتوماتیک دوکلاچ ۶ سرعته‌ی ترنس اکسل عرضه می‌شود.

نمی‌توان تفاوت چشمگیری در ساختار موتور GT-R جدید با قبلی‌ها مشاهده کرد. به همین دلیل است که احتمالاً صفر تا صد این خودرو همانند نسخه‌های قبلی در ۲.۷ ثانیه باشد. با به‌کارگیری سیستم لانچ پیشرفته، این شتاب در تست‌های واقعی ثبت شده‌ است. با این تفاسیر، تیپ نیسمو نیسان GT-R  دو دهم ثانیه از مدل معمولی سریع‌تر است. دلیل آن را می‌توان وزن کمتر و قدرت ۶۰۰ اسب بخاری موتور آن دانست.

سر و صدای زیاد موتور در سرعت پایین، مشکل و نقطه‌ ضعف همیشگی نیسان GT-R می باشد. با این‌حال مدیران آن قول داده‌اند که مدل ۲۰۲۴ سر و صدای کمتری در مقایسه با مدل‌های قبلی خواهد داشت. سیستم ترمز این خودرو همانند تمامی خودروهای GT-R از نوع برمبو است. اما در نسخه‌ی T-spec از روتورهای بزرگ‌تر و کربن سرامیکی نیسمو استفاده کرده‌اند.

طراحی ظاهری آخرین مدل از GT-R

شما هیچ‌وقت نیسان GT-R را با خودروی دیگری اشتباه نمی‌گیرید. دلیل آن هم طراحی منحصربه‌فرد این خودرو است. در این مدل اما تغییراتی با نسخه قبلی دارد که به بدنه‌ی اسپورت آن حال‌وهوای کلاسیک داده و ظاهر GT-R مدل ۲۰۲۵ را می‌توان مدرن‌تر به حساب آورد. عمده‌ترین تغییرات در سپر جلو ایجاد شده است. همین‌طور طراحی باریک جلوی پنجره، ظاهر آن را به نیسان GT-R اسکای لاین R34 شبیه کرده. همچنین چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌ها شش ضلعی طراحی‌شده‌اند و دو طرف سپر را شکل و شمایل جذابی داده‌اند.

اگر از طرفداران پر و پا قرص GT-R باشید، در اولین نگاه تغییر شکل باله‌های عقب چشمتان را می‌گیرد. باله‌هایی که به آیرودینامیک‌تر شدن خودرو کمک زیادی می‌کنند. نقطه‌ی تمایز تیپ T-spec در مقایسه با دیگر ورژن‌های GT-R، لوگوی خاص بدنه، اسپویلر فیبرکربنی عقب و هواکش‌های مشکی رنگ کاپوت است.  در حالی‌که نیسان GT-R پرمیوم، رینگ‌های آلومینیومی فورج‌شده ۲۰ اینچی دارد ‌و برای نسخه‌ی T-spec رینگ‌های سبک وزن ۹ پره تعبیه کرده‌اند.

طراحی داخلی آخرین مدل از نیسان GT-R

فضای داخلی این گودزیلا، چند تغییر چشمگیر داشته است؛ از صندلی‌های اسپرت برند Recaro تا کابین مسابقه‌ای و صندوق عقب ۲۴۹ لیتری. برای ساخت صندلی‌ها از چرم مصنوعی و جیر استفاده شده است. در بخش‌های دیگر کابین، جنس فیبرکربن، آلکانتارا و چرم و همچنین رنگ تریم  نیز قابل مشاهده‌اند. بااینکه شکل و شمایل اسپرت کابین شور و هیجان زیادی در راننده ایجاد می‌کند، اما آپشن‌های موجود در نیسان GT-R، آن را از رقبای دیگر عقب می‌اندازد. نمایشگر لمسی ۸ اینچی با سیستم NissanConnect طراحی شده است و دست راننده را برای کنترل بخش‌های مختلف باز می‌گذارد.

اگرچه گنجایش ۲۴۹ صندوق عقب نیسان  GT-Rجدید در مقایسه با بعضی رقبای کوپه کمتر است، اما نسبت به خودروهای سوپراسپورت بار بیشتری حمل می‌کند. بااینکه فضای صندلی عقب نیسان GT-R 2025 تنگ‌تر به نظر می‌آید.

قیمت نیسان GT-R مدل ۲۰۲۵

این خودرو در مقایسه با سال گذشته، افزایش قیمت داشته و قیمت‌گذاری آن از ۱۴.۴ میلیون ین (۹۷,۷۰۰ دلار) برای مدل پایه‌ی پیور ادیشن (Pure Edition)  شروع شده است. تیپ نیسمو گران‌ترین نسخه‌ی این مدل از نیسان است و برای خرید آن باید ۳۰.۶ میلیون ین (۲۰۷ هزار دلار) هزینه کنید.

کلام آخر

گزارش‌های ضد و نقیضی از کمپانی نیسان می‌آید که قرار است فقط ۱۵۰۰ دستگاه از GT-R مدل ۲۰۲۵ را به بازار فرستاد شود. پیش‌نمایش فصل جدید GT-R چند ماه گذشته از طریق «کانسپت هایپر فورس» در نمایشگاه ژاپن ارائه شد. این تابستان باید منتظر نسخه‌ی نیسمو GT-R باشیم. اروپایی‌ها به دلیل قوانین سفت‌وسخت آلایندگی در اروپا، از تماشا و رانندگی نیسان GT-R محروم‌اند. چون عرضه‌ی این خودرو در اروپا متوقف شده‌ است. احتمالاً نیسان GT-R در سال ۲۰۳۰ با نسخه‌ی برقی با بازار برگردد. فعلاً باید منتظر بازخوردها در رابطه با این تازه‌ترین خودروی نیسان باشیم.

 


تصاویر
معرفی نیسانGT-R  مدل ۲۰۲۵ معرفی نیسانGT-R  مدل ۲۰۲۵ معرفی نیسانGT-R  مدل ۲۰۲۵