وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
معرفی هنسی ونومF5 ؛ خودرویی قدرتمند با گیربکس دستی

کمپانی خودروسازی هنسی (Hennessey) برای اولین بار ونوم اف۵ (Venom F5 Roadster) را در ماه اوت ۲۰۱۴ معرفی کرد. در آن تاریخ هنوز به مرحله‌ی اجرا نرسیده بود و به غیر از ماکتی که در نمایشگاه خودروی لاس وگاس به نمایش درآمد. اما حالا به مرحله‌ی تولید و رونمایی از این خودروی اسپورت مخصوص پیست رسیده که با تجهیز گیربکس دستی، آن را به یکی از خودروهای قدرتمند در جهان کرده است. در ادامه مشخصات فنی و ظاهری ونوم اف ۵ را در مجله‌ی خودرویی ستوده مطالعه خواهید کرد.

درباره‌ی کمپانی هنسی

کمپانی آمریکایی هنسی که با نام Hennessey Performance Engineering شناخته می‌شود، به عنوان متخصص در تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپراسپورت فعالیت می‌کند. مؤسس آن جان هنسی بود که در سال ۱۹۹۱ آن را تأسیس کرد و مرکز اصلی این کمپانی در غرب هیوستون، تگزاس قرار دارد. اف۵ که نام اصلی تمام خودروهای تولیدشده‌ی این کمپانی است به گردباد اف۵ اشاره دارد که سرعت وزش آن‌ها به ۴۲۰–۵۱۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شده‌اند. هنسی هم هدف خود را تولید خودروهایی قرار داده که سرعت‌شان به ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد تا به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان شناخته شود.

کمپانی هنسی ونوم F5

مشخصات فنی هنسی ونوم F5

مثل دیگر خودروهای Venom F5، مدل Roadster هم به یک موتور توئین توربوشارژ ۶.۶ لیتری V8 مجهز شده است. این موتور با استفاده از سوخت بنزین (اکتان ۹۱) توان تولید ۱۵۴۲ اسب بخار را دارد و بهره‌گیری از سوخت E85توان ونوم F5 به ۱۸۱۷ اسب‌بخار هم می‌رسد. کمپانی هنسی هنوز شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ونوم را اعلام نکرده ولی به نظر می‌رسد با توجه به تولیدات قبلی این کمپانی، مثلVenom F5s  که به گیربکس ۷ سرعته‌ی اتوماتیک استاندارد مجهز بود و شتاب صفر تا صد ۲.۶ ثانیه‌ای را ثبت کرده بود، احتمالاً هنسی قصد دارد این رکورد را بهبود ببخشد. همچنین می‌توان اشاره کرد که هنسی در خودروی جدید خود از جعبه‌ی دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی استفاده کرده است.

مشخصات فنی هنسی ونوم F5

طراحی هنسی ونوم F5

مهندسان کمپانی هنسی برای طراحی ونوم F5 ترکیبی از زیبایی و عملکرد را در نظر داشته‌اند. طراحی آن‌ها با بهره‌گیری از باله‌ی عقبی بزرگ، خط‌های تیز و بدنه‌ای از جنس فیبر کربنی، ظاهری اسپورت و جذاب به این خودرو داده است. همچنین خریداران امکان این را دارند که نسخه‌های سفارشی‌سازی‌شده از ونوم در اختیار داشته باشند تا حس مالکیت و منحصربه‌فرد بودن را تجربه کنند.

طراحی هنسی ونوم F5

نمای جلوی ورژن Roadster شباهت زیادی به ونوم F5 کوپه دارد. با سقفی جداشونده و ساخته‌شده از فیبرکربن که علاوه بر عایق‌کاری، در جداره داخلی با آلکانترا روکش شده است. جنس شیشه‌ی روی پیشرانه‌ که در عقب بدنه نصب شده، از موادی است که در جت‌های جنگی استفاده می‌شوند و توان تحمل دما تا ۵۴۰ درجه سلسیوس را دارند. وزن این خودرو ۱۴۰۶ کیلوگرم اعلام شده که از نسخه‌ی کوپه‌ی آن ۴۶ کیلوگرم سبک‌تر است.

قیمت ونوم F5

هنسی ونوم F5 Roadster مخصوص رانندگی در پیست طراحی کرده است. این کمپانی قصد دارد فقط ۳۰ دستگاه از ونوم اف۵ رودستر را با قیمت پایه‌ی سه میلیون دلار روانه‌ی بازار کند.

کلام آخر

هنسی ونوم F5 یک شاهکار مهندسی و طراحی است که قدرت و سرعت را با لوکس و راحتی ترکیب کرده است. این خودرو برای افرادی که به دنبال هیجان و تجربه رانندگی بی‌نظیر هستند، انتخابی ایده‌آل است.

 


تصاویر
معرفی هنسی ونومF5 ؛ خودرویی قدرتمند با گیربکس دستی معرفی هنسی ونومF5 ؛ خودرویی قدرتمند با گیربکس دستی معرفی هنسی ونومF5 ؛ خودرویی قدرتمند با گیربکس دستی معرفی هنسی ونومF5 ؛ خودرویی قدرتمند با گیربکس دستی معرفی هنسی ونومF5 ؛ خودرویی قدرتمند با گیربکس دستی معرفی هنسی ونومF5 ؛ خودرویی قدرتمند با گیربکس دستی