وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
لامبورگینی روئلتو، گاو خشمگین ایتالیایی در هیبتی مدرن و الکتریکی

لامبورگینی روئلتو، جدیدترین شاهکار مهندسی و طراحی کمپانی لامبورگینی، در مارس ۲۰۲۳ رونمایی شد و به سرعت قلب علاقه‌مندان به خودرو‌های سوپر اسپرت را به تسخیر خود درآورد. این ابرخودروی پلاگین هیبریدی، با تلفیق قدرت فوق‌العاده یک موتور ۱۲ سیلندر و تکنولوژی پیشرفته دنیای الکتریکی، به عنوان پرچمدار جدید لامبورگینی در عرصه سرعت و نوآوری عرض اندام می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ به بازار جهانی عرضه شود، همچنین بر اساس گمانه زنی‌ها قیمت پایه این خودرو در حدود ۶۰۰ هزار یورو خواهد بود.

مشخصات فنی V12

قلب تپنده لامبورگینی روئلتو، یک پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور ۶. ۵ لیتری V12 تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی قدرتمند است. آرایش پیشرانه‌های این خودرو به گونه‌ای است که یک موتور الکتریکی برای هر چرخ جلو، به اضافه یک موتور الکتریکی بین موتور و گیربکس، که توسط یک باتری کوچک پنهان شده در پشت صندلی‌ها تغذیه می‌شود. این مجموعه خارق‌العاده، ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که روئلتو را قادر می‌سازد تا در عرض تنها ۲. ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعتی معادل ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.


نیروی تولیدی این پیشرانه به وسیله یک گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود تا شاهد حداکثر چابکی و پایداری در رانندگی، حتی در چالش‌برانگیزترین مسیر‌ها باشید.
علاوه بر قدرت و سرعت فوق‌العاده، روئلتو به لطف سیستم هیبریدی خود، به مصرف سوخت و آلایندگی کمتری نیز مجهز شده است. این خودرو می‌تواند با استفاده از باتری کوچک ۳. ۸ کیلووات ساعتی خود مسافت ۱۰ کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند، گفته می‌شود موتور بنزینی می‌تواند در مدت زمان ۶ دقیقه ظرفیت باتری‌ها را تکمیل کند.

طراحی ظاهری و داخلی بی نظیر لامبورگینی روئلتو

همانطور که از یک لامبورگینی انتظار می‌رود، روئلتو نیز از نظر طراحی ظاهری یک شاهکار بی‌نظیر است. خطوط تیز و عضلانی بدنه، ورودی‌های هوای بزرگ، چراغ‌های LED ماتریسی خشن و رینگ‌های ۲۳ اینچی آلیاژی، همگی بیانگر فلسفه جسورانه و قدرتمند لامبورگینی هستند.
در طراحی این خودرو، به آیرودینامیک نیز توجه ویژه‌ای شده است. دیفیوزر عقب، بال عقب فعال و کانال‌های هوای جانبی، همگی برای عبور روان هوا و افزایش پایداری خودرو در سرعت‌های بالا طراحی شده‌اند.


فضای داخلی روئلتو ترکیبی از تکنولوژی و حس و حال یک خودروی اسپرت است. صندلی‌های چرمی با دوخت‌های ظریف، نمایشگر‌های دیجیتال متعدد، فرمان اسپرت و متریال‌های مرغوب، حس اسپرت بودن را به سرنشینان القا می‌کنند.

طراح مشهور لامبورگینی V12

طراحی لامبورگینی روئلتو توسط تیم طراحی لامبورگینی تحت سرپرستی می‌تجا بورکرت، طراح مشهور آلمانی، انجام شده است. بورکرت سابقه درخشانی در طراحی خودرو‌های اسپرت و سوپر اسپرت دارد و روئلتو نیز به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار او شناخته می‌شود.

کلام آخر

لامبورگینی روئلتو بدون شک یک ابرخودروی منحصر به فرد و استثنایی است. این خودرو با ترکیب قدرت فوق‌العاده یک موتور ۱۲ سیلندر، تکنولوژی پیشرفته دنیای الکتریکی، طراحی ظاهری خیره‌کننده و کابین لوکس و مدرن، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.


مقالات مرتبط

۲۱ خرداد ۱۴۰۳
Chery iCar V23 آفرودر برقیِ چری

Chery iCar V۲۳، جدیدترین محصول شاسی‌بلند برقیِ خودروسازی چری چین است که در‌آوریل ۲۰۲۴ در نمایشگاه پکن رونمایی شد و قرار است در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه شود. این خودرو با طراحی ظاهری جسورانه و آفرود، مشخصات فنی قابل قبول و قیمتی مناسب، به دنبال جذب نسل جوان و علاقمند به ماجراجویی است.


جزئیات