وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
معرفی لامبورگینی تمراریو (Temerario)؛ جانشین هیبریدی هوراکان

طرفداران لامبورگینی بالاخره چشم‌شان به جدیدترین سوپراسپرت این کمپانی روشن شد. خودرویی با نام «تمراریو» که قرار است جانشینی به حق برای هوراکان باشد. لامبورگینی این خودرو را با شعار You Can’t Hide Who You Are معرفی کرد. شعاری که قرار است حس قدرت و منحصربه‌فرد بودن را منتقل کند. موتور V8 تمراریو در کنار فناوری‌های پیشرفته‌ی دیگر، لذت رانندگی را برای هر کسی که پشت فرمان این لامبورگینی جدید بنشیند بدون شک چند برابر خواهد کرد. ابتدا حضور لامبورگینی تمراریو در حد شایعه و تصاویر رندر شده بود. اما حالا انتشار تصاویر و ویدیو‌های رسمی مُهر تأییدی هستند بر اینکه برای هوراکان یک جانشین جذاب انتخاب شده است. لامبورگینی با تعبیه‌ی پیشرانه‌ی هیبریدی برای تمراریو، ماشین هیجان‌انگیزتری از هوراکان روانه‌ی بازار خواهد کرد. در این مقاله از مجله‌ی خودرویی ستوده همه‌ی موارد فنی و ظاهری لامبورگینی تمراریو را بررسی کرده‌ایم.

مشخصات فنی لامبورگینی Temerario

کمپانی لامبورگینی در معرفی تمراریو از اصطلاح HPEV استفاده می‌کند. به معنی خودروی الکتریکی با عملکرد بالا (High Performance Electrified temerario- vehicle). موتور V8 چهارلیتری به همراه توربوشارژر دوقلو و سه موتور الکتریکی، تمراریو را به خودرویی با قدرت ۹۲۰ اسب بخار تبدیل کرده است. با این امکانات جای تعجب ندارد که شتاب صفر تا صد آن ۷. ۲ ثانیه باشد. جذاب‌تر از شتاب تمراریو، حداکثر سرعت آن است که به ۳۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

لامبورگینی تمراریو

به دلیل استفاده از باتری‌ها و موتور‌های الکتریکی، کمی وزن این مدل از لامبورگینی بالا رفته است. برای جبران وزن بالا از پکیج Alleggerita در بدنه استفاده شده که وزن خودرو را تا ۲۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد. جنس سرسیلندر‌ها آلیاژ آلومینیوم است و میله‌های اتصالی را با تیتانیوم ساخته‌اند. برای اینکه چرخش پیشرانه به ده هزار دور بر دقیقه برسد، از قطعات کربنی با خلوص بالا مثل الماس در میل سوپاپ استفاده شده است. در لامبورگینی تمراریو سه موتور الکتریکی تعبیه شده است که با روغن خنک می‌شوند. یکی از موتور‌ها در عقب خودرو، بین موتور و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه نصب شده است که به تنهایی ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. دو موتور الکتریکی دیگر، روی محور جلو نصب شده‌اند.

لامبورگینی تمراریو

مشخصات فنی دیفرانسل و ظرفیت باتری‌ها

در تمراریو این امکان وجود دارد که حالت‌های مختلفی برای رانندگی انتخاب کنید. اینکه محرک هر چهار چرخ همیشه فعال باشد انتخاب شماست. سیستم لانچ کنترل، ویژگی منحصربه‌فرد دیگری است که در لامبورگینی تمراریو در نظر گرفته شده است. باتری‌های لامبورگینی تمراریو با ظرفیت ۸. ۳ کیلووات ساعت برای شارژ کامل به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارند. برای اینکه زمان شارژ را به شش دقیقه کاهش دهید باید از شارژر سریع استفاده کنید. سیستم بازیابی انرژی ترمز‌ها کمک می‌کند تا برای راندن آن در حالت دیفرانسیل جلو و با تکیه بر موتور‌های الکتریکی استفاده کنید. لامبورگینی هنوز اطلاعاتی راجع به برد تمراریو در حالت تمام برقی منتشر نکرده است.

طراحی داخلی لامبورگینی تمراریو

داخل کابین تمراریو به سبک کابین خلبان طراحی شده و در تمامی بخش‌ها از عناصر ۶ ضلعی استفاده کرده‌اند. در مقایسه با هوراکان فضای سر حدود سه سانتی‌متر و فضای پا حدود ۲۰ سانتی‌متر بیشتر است. لامبورگینی ادعا کرده که حتی یک بازیکن بسکتبال با قد ۹۸. ۱ سانتی‌متر با کلاه ایمنی و بدون مشکل می‌تواند در این خودرو بنشیند. صفحه‌ی نمایش لمسی عمودی ۸. ۴ اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد. راننده نمایشگری ۳. ۱۲ اینچی مقابل خود می‌بیند و برای سرنشین جلو هم صفحه‌نمایش لمسی و ۱. ۹ اینچی طراحی شده است.

طراحی داخلی لامبورگینی تمراریو

قیمت لامبورگینی Temrario

کمپانی لامبورگینی هنوز قیمت نهایی تمراریو را اعلام نکرده است. هرچند می‌توان باتوجه به قیمت هوراکان، می‌توان حدود قیمت آن را حدس زد. قیمت هوراکان حدود ۳۰۰ هزار دلار بود، بنابراین دور از ذهن نیست که تمراریو ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. از اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی لامبورگینی تمراریو وارد بازار می‌شود. پس باید تا روز تاج‌گذاری تمراریو منتظر باشیم. روزی که قرار است این مدل از لامبورگینی جای هوراکان را بگیرد.

کلام آخر
لامبورگینی تمراریو، یک خودروی سوپراسپرت قدرتمند، سریع و جذاب است که با طراحی چشم‌نواز و عملکرد خیره‌کننده خود، طرفداران خودرو‌های اسپرت را به وجد می‌آورد. اگر به دنبال یک خودروی سوپراسپرتی هستید که ترکیبی از لوکس بودن، عملکرد بالا و طراحی منحصر به فرد را ارائه دهد، لامبورگینی تمراریو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 


تصاویر
معرفی لامبورگینی تمراریو (Temerario)؛ جانشین هیبریدی هوراکان