وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
ابر خودروی Nilu؛ شاهکاری آمریکایی با قدرت موتور ۱۰۰۰ اسب بخار

شرکت خودروسازی آمریکایی Nilu27 به تازگی با اولین شاهکار خود، یعنی Nilu به دنیای خودرو‌های لوکس وارد شده است. برندی که نام ساشا سلیپانوف (Sasha Selipanov) را پشت خود دارد. کسی که به عنوان طراح کونیگزگ (Koenigsegg) و بوگاتی شناخته می‌شود. این خودرو با قدرت موتور بالای خود توجه ماشین‌باز‌های جهان را به خود جلب کرده است. در این مقاله از مجله ستوده درباره‌ی طراحی منحصربه‌فرد و مشخصات جذاب Nilu می‌خوانید.

چرا نیلو خاص است؟

  • طراح با تجربه: طراح نیلو، ساشا سلیپانو، پیش از این در شرکت‌های بزرگی همچون بوگاتی و کونیگزگ فعالیت داشته است.
  • موتور منحصر به فرد: موتور ۱۲ سیلندر نیلو، یک موتور کاملاً جدید و سفارشی است که در هیچ خودروی دیگری یافت نمی‌شود.
  • طراحی جسورانه: طراحی خارجی نیلو، بسیار جسورانه و متفاوت از سایر ابرخودرو‌ها است.

ابر خودروی Nilu

مشخصات فنی Nilu؛ از قدرت موتور و گیربکس تا سیستم تعلیق

موتور‌های وی شکل یا به اصطلاح خورجینی معمولاً به این شکل طراحی می‌شوند که هوای موتور از بین طراحی V شکل موتور جریان پیدا کند. با این شکل از طراحی، خروجی‌های اگزوز در اطراف قرار می‌گیرند. تفاوت موتورV۱۲ خودرویNilu در همین بخش از طراحی است. یعنی در اطراف موتور می‌توانید ورودی‌های هوا و دریچه‌های گاز را ببینید. همچنین‌مانیفولد اگزوز هم در وسط V کار گذاشته شده است. چیدمان جذابی که در اصطلاح به آن Hot V می‌گویند.

برای حفظ پیچیدگی ساختار این خودروی جذاب، سیستم اگزوز Inconel با طراحی ۱۲ در ۱ با استفاده از چاپ سه‌بعدی ساخته شده است. سیستمی که به یک خروجی سه‌گانه منتهی می‌شود. سازندگان نیلو (Nilu) می‌گویند برای طراحی آن از شکل و ساختار شاتل فضایی وام گرفته‌اند. هنوز جذاب‌ترین بخش این خودرو را معرفی نکرده‌ایم. شرکتNilu۲۷ می‌گوید موتور ۱۲ سیلندر این خودرو بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. نکته‌ای که هر ماشین‌بازی را به وجد می‌آورد.

ابر خودروی Nilu

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی گیربکس آن است. اینکه فقط یک گیربکس دستی هفت سرعته با ساختار گیت‌دار از شرکت CIMA برای آن تعبیه شده کرده‌اند. با دسته دنده‌ی پایه بلندی شبیه به لامبورگینی کانتاش که مکانیسم قفل‌کننده‌ی آن از قرار گرفتن تصادفی خودرو در دنده عقب جلوگیری می‌کند.

کنجکاوید که بدانید سیستم تعلیق نیلو به چه شکل کار می‌کند؟ سازندگان این خودرو از ساختار دو جناغی با فشار هیدرولیکی استفاده کرده‌اند. سیستمی ارتباط با زمین را از طریق مجموعه رینگ‌های مجهز به قفل مرکزی با سایز ۲۰ و ۲۱ برقرار می‌کند. ساختاری که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت‌کاپ ۲R احاطه شده‌اند. این غول تازه‌وارد دنیای خودرو را باید با ترمز‌های کربن‌سرامیکی برمبو متوقف کنید.

طراحی داخلی Nilu

برای اینکه سوار Nilu شوید باید از در‌های گالوینگ عبور کنید. صندلی‌های آن با الهام از فراری ۳۳۰ P۴ طراحی شده‌اند. بعد از نشستن روی صندلی احتمالاً تعجب کنید چون دکمه‌های کمی اطراف‌تان می‌بینید. قصد طراحان این بوده که تجربه‌ای کلاسیک به راننده منتقل کنند. طوری که هیچ دکمه‌ای روی فرمان وجود ندارد و امکانی هم برای تنظیم حالت رانندگی در اختیارتان نیست. تنها صفحه‌ی نمایش موجود در این خودرو مخصوص آینه عقب است تا راننده دید بهتری داشته باشد. همچنین صندلی‌ها به شکل ثابت طراحی شده‌اند. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها جعبه‌ی پدال، تکیه‌گاه سر و آینه‌های جانبی است که برای تنظیم دستی همه‌ی آن‌ها باید از اهرم‌ها و سوئیچ‌های ماشینکاری شده استفاده کنید.

ابر خودروی Nilu

تولید و عرضه‌ی محدود Nilu

شرکتNilu۲۷ می‌گوید که اولین خروجی این کمپانی از نوع track-only (مخصوص پیست) است و تنها ۱۵ دستگاه از این خودرو ساخته‌اند. با این حال، برای نسخه قانونی و خیابانی nilu در آینده برنامه‌هایی درنظر گرفته‌اند. قرار است در ماه‌های بعد ۵۴ دستگاه دیگر تولید شود و امکان حضور در خیابان هم داشته باشد. اولین نمایش عمومی این خودرو ۱۸ آگوست ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد

  • موتور با دور موتور بالا: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد موتور نیلو، دور موتور بالای آن است که به گفته سازندگان، به اندازه موتور‌های الکتریکی بالا می‌رود.
  • طراحی سفارشی: نیلو به عنوان یک ابرخودرو لوکس، امکان شخصی‌سازی بسیار بالایی را برای مشتریان فراهم می‌کند.
  • تولید محدود: از آنجایی که نیلو یک خودروی بسیار خاص و محدود است، تنها تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد.
کلام آخر

Nilu27 به عنوان یک ابرخودروی لوکس و قدرتمند، به دنبال ایجاد یک تجربه رانندگی بی‌نظیر برای مشتریان خود است. با طراحی زیبا، مشخصات فنی قدرتمند و تولید محدود، این خودرو قطعاً یکی از جذاب‌ترین خودرو‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

 

 

 


تصاویر
ابر خودروی Nilu؛ شاهکاری آمریکایی با قدرت موتور ۱۰۰۰ اسب بخار ابر خودروی Nilu؛ شاهکاری آمریکایی با قدرت موتور ۱۰۰۰ اسب بخار