وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
ابرخودروی ردبول RB17، هیولایی با قلب تپنده فرمول یک!

پس از ماه‌ها انتظار و انتشار شایعات و تصاویر، سرانجام در جشنواره سرعت گودوود شاهد رونمایی از ابرخودروی ردبول RB17 بودیم. این هایپرکار هیجان‌انگیز، که به عنوان اولین محصول ردبول برای فروش به مشتریان شناخته می‌شود، بدون شک دنیای اتومبیل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

قلب تپنده‌ی Red Bull RB17

در قلب تپنده‌ی این هیولا، یک موتور ۵. ۴ لیتری V10 تنفس طبیعی ساخت کاس‌وورث قرار گرفته که به تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه‌ی قدرتمند تا ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه نیز دور می‌خورد که نویدبخش تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی را می‌دهد.

اما این پایان ماجرا نیست! موتور الکتریکی تعبیه شده در این خودرو، ۲۰۰ اسب بخار دیگر به قدرت آن اضافه می‌کند و مجموع قدرت Red Bull RB17 را به ۱۲۰۰ اسب بخار می‌رساند. گشتاور این هیولا نیز به ۷۵۰ پوند فوت می‌رسد که نشان‌دهنده‌ی کشش خارق‌العاده‌ی آن است.

سرعت و چابکی بی‌نظیر

با وجود وزن کم ۹۰۰ کیلوگرمی، RB17 می‌تواند در عرض ۳ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و به سرعت ۲۳۰ مایل در ساعت (۳۷۰ کیلومتر در ساعت) دست پیدا کند. شایان ذکر است که این سرعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

طراحی بی‌نظیر Red Bull RB17

علاوه بر قدرت و سرعت فوق‌العاده، RB17 از نظر طراحی نیز یک شاهکار محسوب می‌شود. بدنه‌ی فیبر کربنی این خودرو، به گونه‌ای طراحی شده که حداکثر میزان آیرودینامیک و نیروی رو به پایین را به ارمغان می‌آورد. بال عقب، دیفیوزر و اسپلیتر جلو، از جمله المان‌های آیرودینامیکی هستند که در طراحی این خودرو به کار گرفته شده‌اند.

ویژگی‌های منحصر به فرد

ویژگی‌های منحصر به فرد Red Bull RB17 عبارتند از:

  • سیستم تعلیق دوشاخه دوبل برای هندلینگ و کنترل عالی
  • سیستم ترمز فیبر کربنی برای قدرت توقف فوق‌العاده
  • لاستیک‌های Michelin Pilot Sport 4S برای چسبندگی و کشش بی‌نظیر
  • گیربکس شش سرعته ترتیبی
  • شاسی مونوکوک فیبر کربنی برای استحکام و وزن کم

تولید محدود و قیمت نجومی

ردبول RB17 تنها در ۵۰ دستگاه تولید خواهد شد و قیمتی معادل ۶ میلیون پوند (حدود ۸ میلیون دلار) برای آن در نظر گرفته شده است. این موضوع، RB17 را به یکی از گران‌ترین خودرو‌های جهان تبدیل می‌کند.

کلام آخر

بدون شک، Red Bull RB17 یک شاهکار مهندسی و یک هایپرکار رویایی است. قدرت و سرعت فوق‌العاده، طراحی بی‌نظیر و ویژگی‌های منحصر به فرد، این خودرو را به گزینه‌ای‌ایده‌آل برای کلکسیونر‌ها و علاقه‌مندان به رانندگی تبدیل می‌کند.


تصاویر
ابرخودروی ردبول RB17، هیولایی با قلب تپنده فرمول یک!