وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

جهان خودرو ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
مهم‌ترین اختراعات کمپانی مرسدس بنز

مرسدس بنز به عنوان یکی از بزرگترین و معروف ترین شرکت های خودروسازی در سراسردنیا، سابقه ای طولانی در نوآوری و ارائه تکنولوژی های پیشرفته دارد. این کمپانی در طی دهه ها فعالیت  مستمرخود، دستاوردهای و ارزش های زیادی در صنعت خودرو دینا به ارمغان آورده است که به طور چشمگیر و فزاینده ای سبب پیشرفت و توسعه صنعت بزرگ خودرو شده اند. با مجله گروه خودرویی ستوده همراه باشید تا با برخی از مهم ترین اختراعات این کمپانی بزرگ آشنا شوید.

استارت بدون کلید

این ویژگی که امروزه در تمامی خودروهای مدرن وجود دارد، اما اولین بار توسط  شرکت مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۹۰ طراحی  و معرفی کرد و به لیست اختراعات این شرکت بزرگ اضافه شد. در سال ۱۹۹۸، این شرکت سیستم استارت بدون کلید را برای اولین بار در سری مدل های S-Class ارائه داد. این سیستم را برای راننده فراهم می کند تا خودرو را با فشردن یک دکمه در داخل خودرو یا کلید هوشمند روشن و خاموش کند.  همچنین در سال ۲۰۰۰، شرکت مرسدس بنز سیستم ورود و خروج بدون کلید را در همان مدل آپدیت و معرفی کرد. این سیستم به راننده امکان و اجازه را می‌داد با داشتن کلید هوشمند در جیب خود، درب ها را به صورت اتوماتیک باز و بسته شود.

سیستم تعلیق مولتی لینک

یکی دیگر از اختراعات مهم این تعلیق مولتی لینک است. این تعلیق با استفاده از چندین اتصال بین شاسی خودرو و چرخ، کنترل بهتری بر حرکات چرخ‌ها فراهم می‌آورد. این طراحی پیچیده‌تر، امکان جذب ضربات و نوسانات ناشی از سطوح نامنظم جاده را به طور موثرتری فراهم می‌کند. تعلیق مولیت لینک مزایایی مانند: بهبود هندلینگ و کنترل پذیری خودرو در پیچ‌ها و مانورهای حاد، افزایش راحتی سرنشینان با جذب بهتر ضربات و نوسانات و افزایش دوام و طول عمر سیستم تعلیق به دلیل کاهش استرس‌های وارده دارند. مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۶۰ این تعلیق را بر روی سوپراسپرت C111 نصب کرد. در سال‌های بعد این کمپانی تعلیق مولتی لینک را بر روی محصولات سری W201 و W124 استنفاده کرد.

درهای گالوینگ

خودروی افسانه‌ای و جاودانه ۳۰۰SL را همه می‌شناسیم. این خودرو اولین خودرویی بود که به درهای گالوینگ مجهز شد. مرسدس بنز این اختراع را در سال ۱۹۵۴ بر روی این خودرو به کار برد. نام گالوینگ از نام مرغان دریایی الهام گرفته شده  البته که طراحی این درها بسیار شبیه بال باز شده مرغان دریایی است. امروزه بسیاری از خودروهای اسپرت و بعضا خانوادگی مانند تسلا مدل X از این نوع طراحی در استفاده می‌کنند.

ماساژور صندلی

دقیقا ۲۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۰ مرسدس بنز برای اولین بار صندلی‌های S کلاس را به ماساژور مجهز کرد. البته در همان سال کادیلاک نیز این آپشن را بر روی محصول دویل خود به کار برد. جالب است بدانید صندلی ماساژو ردر سال ۱۹۶۸ توسط شخصی به نام دیوید پالمر اختراع شد و بعدها در خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده شد. بعد از گذشت حدودا ۳ دهه این آپشن هنوز هم بر روی خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده می‌شود و تقریبا هیچ خودروی ارزان قیمت و اقتصادی نیست که از این آپشن بهره ببرد.

کلام آخر

علاوه بر این موارد، مرسدس بنز در طول سال‌ها، اختراعات و نوآوری‌های متعدد دیگری را نیز به صنعت خودرو معرفی کرده است که به طور قابل‌توجهی بر ایمنی، عملکرد و راحتی رانندگی تاثیر گذاشته‌اند. موارد ذکر شده در بالا، تنها بخش کوچکی از اختراعات و نوآوری‌های مرسدس بنز است. این شرکت به طور مداوم در حال تلاش برای بهبود و ارتقای محصولات خود است و به همین دلیل، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو شناخته می‌شود.