وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۰۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۱
یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا

امروز قرار است با یکی از عجیب‌ترین خودروهای کلاسیک دنیا، یعنی لامبورگینی میورا آشنا شوید که فقط ۷۶۳ دستگاه از آن در فاصله سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۲ عرضه شد. این تولید محدود، نسخه‌ی ویژه‌تری با عنوان SVR دارد که لامبورگینی فقط یک نسخه از آن را ساخته است. در روزهای گذشته، بخش کلاسیک لامبورگینی که با نام «Polo Storico» شناخته می‌شود، دست به بازسازی تمام و کمال این خودروی منحصر به فرد زده تا از آن در رویدادی ویژه در ژاپن رونمایی کند. در ادامه مشخصات فنی و ظاهری این خودرو را با هم مرور می‌کنیم.

یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا

لامبورگینی میورا؛ از نابودی تا ساخت دوباره

در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی شخصی به نام «باب والاس» به عنوان راننده‌ی آزمایش و توسعه‌ در کمپانی لامبورگینی فعالیت می‌کرد که نقش مهمی در ساخت مدل میورا داشت. در سال ۱۹۷۰ تصمیم می‌گیرد تا نسخه‌ی ویژه‌ای از میورا به نام جوتا بسازد؛ نسخه‌ای آزمایشی از میورا که قرار بود براساس مقررات مسابقه‌ای فیا ساخته شود. بعد از آزمایش‌های زیاد بالاخره میورا جوتا خریداری خصوصی فروخته می‌شود ولی در سال ۱۹۷۱ در یک تصادف آتش می‌گیرد و از بین می‌رود. بعد از این حادثه، خریداران تقاضا داشتند تا نسخه‌های دیگری از میورا با نام‌های SVJ و SVR ساخته شود. باب والاس دوباره دست به کار شد و پنج نسخه از SVJ و یک نسخه‌ از SVR طراحی کرد و توسعه داد. این دو نسخه، تکامل‌یافته‌های جوتا بودند.

پیشرانه‌ای که مهندسان لامبورگینی برای SVR در نظر گرفته‌اند، از نوع V12 است که ۸۳۰ اسب بخار قدرت دارد؛ یعنی ۶۰ اسب بخار بیشتر از نسخه‌ی SVJ. با گشتاور ۷۲۰ نیوتن‌متری که صفر تا صد را در ۶. ۷ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت که برای آن اعلام شده ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا

زمان تبدیل میورا S به ورژن ویژه‌ی SVR

پروژه‌ی تبدیل میورا S به ورژن ویژه‌ی SVR هجده ماه زمان نیاز داشت. در سال ۱۹۷۶ شخصی به نام «Hiromitsu Ito» در ژاپن آن را خرید و از آن موقع تا حالا در ژاپن مستقر است.«Paolo Gabrielli»  مدیر بخش کلاسیک لامبورگینی در رابطه با پروژه‌ی SVR چنین می‌گوید:

«برای پیشبرد پروژه‌ی بازسازی لامبورگینی میورا SVR به شیوه و رویکردی متفاوت از قبل نیاز داشتیم. تیم ما با قطعه‌های زیادی از خودرو مواجه بود که با تغییرات چشمگیری به کارخانه‌ی سنت آگاتا در بولونیای ایتالیا رسید. تغییرات قابل اشاره در این بازسازی نصب کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای، صندلی‌هایی با حمایت بیشتر از بدن و رول بار قابل جابجایی است که همگی آن‌ها به درخواست خریدار و برای بالا بردن ایمنی خودرو در مسابقات نمایشی انجام شد».

 

 

 


تصاویر
یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا یک نمایش ویژه؛ بازسازی لامبورگینی SVR میورا