وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
معرفی جانشین LFA؛ تویوتا قرار است با LFR شگفت‌زده‌تان کند

طبق قوانین همولوگیشن (Homologation) کمپانی لکسوس حالا باید نسخه‌ای جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای GR GT3 روانه‌ی بازار کند. این قوانین مجموعه اقدامات و فرآیندهایی هستند که خودروسازان را به گرفتن تأییدیه‌هایی در خصوص استانداردهای ایمنی و محیط‌زیستی از نهادهای مختلف ملزم می‌کنند. لکسوس جدید را باید LFR صدا بزنیم و حضور آن را پایان دوران مسابقه‌ای لکسوس RC F GT3 در نظر بگیریم. خودرویی مجهز به موتور قدرتمند V8 و توان ۶۰۰ اسب بخار که با حضورش در پیست اسپای بلژیک احتمالاً تست‌های نهایی را پشت سر می‌گذارد. هنوز اطلاعات زیادی در خصوص تویوتای LFR منتشر نشده ولی از اخبار و گزارش‌های پیرامون تویوتا می‌توان برخی مشخصات این سوپرخودروی لکسوس را مشاهده کرد.

 لکسوس LFR

نگاهی نزدیک‌تر به لکسوس LFR

گزارش‌های مختلف درباره‌ی لکسوس LFR می‌گویند که موتور این خودروی اسپرت مجهز به سامانه‌ی کمکی هیبریدی است ولی هنوز جزئیات دقیقی درباره‌ی پیشرانه آن به دست کسی نرسیده. البته با توجه به انعطاف‌پذیری قوانین مسابقات کلاس GT3 می‌توان انتظار پیشرانه‌‌ای با قدرت ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار را داشت. تویوتا آماده‌سازی LFR را به عهده‌ی گازو ریسینگ (Gazoo Racing) گذاشته. تیم رالی جهانی زیرنظر تویوتا که با رانندگانی مثل فرناندو آلونسو در مسابقات رالی شرکت می‌کنند.

 لکسوس LFR

برای دیدن نسخه‌ی نهایی LFR در مسابقات، به احتمال زیاد باید تا سال ۲۰۲۶ منتظر باشیم. اما از آنجایی که براساس قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، توسعه‌ی تمام خودروهای شرکت‌کننده در کلاس  GT3باید طبق یک مدل خیابانی انجام شود. به همین‌خاطر نسخه خیابانی LFR با لوگوی لکسوس زودتر رونمایی خواهد شد.

مشخصات ظاهری LFR

ظاهر LFR به نسخه‌ی مسابقه‌ای بدون بال‌های آیرودینامیکی تهاجمی شباهت زیادی دارد. با الهام از کانسپت الکتریکی لکسوس، کاپوت کشیده و متمایل به سمت عقب طراحی شده که پنجره‌ی بزرگ جلو به همراه اسپویلر بزرگ و چراغ‌های تیز، شکل مسابقه‌ای را حفظ کرده است. از طراحی داخلی LFR اطلاعاتی درز نکرده اما می‌توان انتظار داشت که با الهام از کابین LC باید منتظر ترکیبی از تجمل و اسپرت در طراحی داخلی آن باشیم. طبق اطلاعات وبسایت drive قرار است در ساختار LFR با هدف رقابتی‌ کردن آن در مسابقات GT3 از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شود. 

 لکسوس LFR

تویوتای جدید با پیشرانه‌ی V8

اینکه تویوتا قرار است جانشینی برای LFA با موتور ۴.۸ لیتری V10 معرفی کند به اندازه‌ای جذاب است که به انتظار چندین‌ساله‌ی آمادگی آن می‌ارزد. سوپر خودروی جدید تویوتا احتمالاً با پیشرانه‌ی V8 توئین توربو به دل مسابقات برود. خودرویی که به سیستم هیبریدی هم مجهز است. با ترکیب V8 پرخوران و سیستم کمکی هیبریدی توان تولید۶۵۰ تا ۸۰۰ اسب بخار انتظار زیادی نیست. چون قرار است LFR با مرسدس AMG GT، آستون‌ مارتین، لامبورگینی تمراریو و خودروهایی از این دست رقابت کند.

در آخر

سال ۲۰۲۶ تویوتا قرار است لکسوس LFR را جایگزین LFA کند. خودرویی احتمالاً با پیشرانه‌ی V8 و توان ۶۰۰ اسب بخاری که به سیستم هیبریدی مجهز است. اطلاعات جدید درباره‌ی این خودرو به زودی در همین مطلب از مجله‌ی خودرویی ستوده به‌روزرسانی خواهد شد.


تصاویر
معرفی جانشین LFA؛ تویوتا قرار است با LFR شگفت‌زده‌تان کند معرفی جانشین LFA؛ تویوتا قرار است با LFR شگفت‌زده‌تان کند معرفی جانشین LFA؛ تویوتا قرار است با LFR شگفت‌زده‌تان کند