وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اخبار داخلی صنعت ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۵
رنو کاردیان، جانشین ساندرو استپ‌وی خواهد شد

شرکت‌های خودروسازی رنو و داچیا در سال‌های اخیر چند محصول جدید را با همکاری مشترک یکدیگر روانه بازار کرده‌اند. محصولات این دو شرکت‌ در سراسر جهان به خصوص در بازار ایران به عنوان خودروهایی با کیفیت شناخته می‌شوند، طبق برخی از اخبار منتشرشده قرار است چند محصول مشترک رنو و داچیا، در آینده نزدیک به بازار ایران عرضه شوند که یکی از این خودروها، خودروی رنو کاردیان (Kardian) است که در دسته خودروهای کراس‌اوور کلاس B قرار می‌گیرد. این خودرو قرار است در بازارهایی که خودرو ساندرو استپ وی موفق به ثبت فروش بالا درآن‌ها نشده است به عنوان یک محصول ارتقا یافته با پلتفرم معروف cmf رنو عرضه شود تا مانع از دست رفتن جایگاه محصولات اقتصادی رنو در بازار کشورهای درحال توسعه شود. در ادامه این مقاله قصد داریم خودرو رنو کاردیان را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت خودروی رنو کاردیان

خودروی رنو کاردیان قرار است در سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی در برخی از کشورها عرضه شود، بنابراین هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این خودرو در دست نیست و برای مشخص شدن قیمت آن، باید تا زمان عرضه رسمی صبر کنیم. با توجه به ابعاد، آپشن‌ها و پیشرانه خودروی رنو کاردیان، می‌توان آن را یک خودروی اقتصادی با قیمت مناسب دانست. کشورهای برزیل و مراکش، برای اولین بار میزبان این خودرو خواهند بود.

طراحی بدنه رنو کاردیان

خودروی رنو کاردیان دارای طول ۴۱۱۹ میلی‌متر، عرض ۱۷۷۳ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۹۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۶۰۴ میلی‌متر است و از این نظر ابعادی مشابه با دیگر خودرو‌های کراس‌اوور کلاس B یا همان کراس‌اوور‌های جمع و جور شهری دارد. شرکت رنو، از رینگ‌های ۱۷ اینچی برای محصول جدید خود استفاده می‌کند که طراحی مدرن و جذابی دارند. فضای بار خودرو، ظرفیت ۴۱۰ لیتری را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای یک خودروی کراس‌اوور ظرفیت بار کافی به نظر می‌رسد.


طراحی بدنه رنو کاردیان با توجه به اقتصادی بودن این محصول بسیار جذاب و چشم نواز است، در قسمت جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های دوتکه کشیده و باریک هستیم که در دو بخش بالا و پایین تعبیه شده‌اند که از ترند روز طراحی دنیای خودرو پیروی می‌کند. قسمت بالای چراغ‌ها، شامل چراغ‌های LED و روشنایی روز است و لوگوی شرکت رنو نیز هم‌تراز با چراغ‌های ردیف بالا، در وسط فضای جلوی خودرو قرار گرفته است و ورودی هوای رادیاتور نیز در بخش زیرین آن دیده می‌شود. اگرچه قسمت‌هایی از بدنه خودرو از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند، اما طراحی جذاب این خودرو سبب می‌شود تا حس خودروی ارزان‌ قیمت به بیننده منتقل نشود.
در نمای جانبی، تنها چند خط منحنی برای افزایش حس حرکت و پویایی به بدنه خودرو اضافه شده است، مشابه این خطوط را روی کاپوت خودرو و در بخش عقب نیز می‌توان دید. در بخش عقب خودرو رنو کاردیان نیز چراغ‌های عقب با طراحی مدرن C شکل در دو طرف خودرو قرار گرفته‌اند. بر روی درب صندوق عقب نیز لوگوی شرکت رنو جای گرفته که نام KARDIAN در زیر آن دیده می‌شود.

طراحی داخلی زیبای رنو کاردیان

هنوز مشخص نیست که رنو کاردیان، در بازارهای جهانی در چند رنگ عرضه می‌شود؛ اما نسخه‌هایی که قرار است در آمریکای جنوبی عرضه شوند، دارای رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی، نارنجی هستند. در فضای داخلی خودروی رنو کاردیان، شاهد طراحی قابل قبولی هستیم. اگرچه شرکت رنو ترجیح داده است از فرمان معمولی (گرد) در این خودرو استفاده کند، اما کلیدهای کنترلی و شکل فرمان، طرحی مشابه با فرمان‌های اسپرت را به شما منتقل می‌کند. نمایشگر لمسی 8 اینچی این خودرو قابلیت‌های جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی، علاوه بر قابلیت‌های معمولی، اطلاعات رانندگی را نیز نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این رابط کاربری را بر حسب سلیقه خود شخصی سازی کنید. نکته جالب این است که می‌توان نورپردازی داخلی خودرو را نیز با رابط کاربری سیستم سرگرمی خودرو هماهنگ کرد.

مشخصات فنی و موتور


با توجه به قیمت خودروی رنو کاردیان، نمی‌توان انتظار یک پیشرانه قدرتمند را از آن داشت. موتور این خودرو یک پیشرانه سه سیلندر یک لیتری توربوشارژ است که می‌تواند ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را تولید کند. توان تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ دنده دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. خودرو‌های رنو و داچیا، با توجه به بازار‌های هدف با موتور‌های گوناگونی عرضه می‌شوند؛ اما هنوز مشخص نیست که رنو کاردیان در هر کشور با چه پیشرانه‌ای عرضه می‌شود.

امکانات و قابلیت‌ها

قابلیت‌ها و آپشن‌های خودروی رنو کاردیان، به دو دسته قابلیت‌های ایمنی و امکانات رفاهی تقسیم می‌شوند. در ادامه برخی از قابلیت‌های مهم این خودرو را بررسی می‌کنیم. از قابلیت‌های ایمنی خودروی رنو کاردیان، می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، رادار نقطه کور، رادار تصادف (فقط در بخش جلو)، ترمز خودکار اضطراری، سیستم کنترل پایداری، کنترل ایستایی (فقط در سربالایی)، کنترل کشش، شش کیسه هوا (کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) و ... اشاره کرد. امکانات رفاهی این خودرو شامل کروز کنترل هوشمند، سنسور جلو و عقب، ترمز پارک برقی، سیستم روشنایی خودکار، چراغ روشنایی روز، دوربین دنده عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه بغل برقی با گرمکن، سانروف و ... اشاره کرد. این موارد قابلیت‌های نسخه پایه رنو کاردیان هستند و در نسخه‌های سفارشی قابلیت‌هایی مانند جلو آمپر دیجیتال، طراحی داشبورد چرم و ... نیز ارائه خواهند شد. شرکت رنو تلاش کرده است تا در حد امکان قابلیت‌های مدرن را با قیمتی مناسب در محصول جدید خود ارائه کند.

کلام آخر

هنوز جزئیات دقیقی از عرضه خودروهای داچیا و رنو به بازار ایران منتشر نشده، اما احتمال می‌رود محصولاتی مانند رنو داستر، رنو ساندرو، ساندرو استپ وی، رنو تالیانت، داچیا جاگر و رنو کاردیان محصولات وارداتی مشترک رنو و داچیا، در صف عرضه به بازار خودرو ایران قرار گیرند. در میان این خودروها رنو کاردیان می‌تواند یک خودروی محبوب با قابلیت‌های مدرن و البته قیمت مناسب به شمار بیاید.

 


تصاویر
رنو کاردیان، جانشین ساندرو استپ‌وی خواهد شد رنو کاردیان، جانشین ساندرو استپ‌وی خواهد شد