وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲
بهترین کوپه‌های ۲۰۲۴

در دنیای امروزی، کوپه‌ها خودروهایی اسپرت و جذاب محسوب می‌شوند و بین غول‌های صنعت خودروسازی رقابت وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی کوپه‌ها هم از لحاظ ظاهری و فنی به‌روز شده‌اند. با گروه خودرویی ستوده همراه باشید تا به معرفی پنج‌تا از بهترین کوپه‌های ۲۰۲۴ بپردازیم.

 معرفی بهترین کوپه‌های ۲۰۲۴

پنج‌ تا از بهترین کوپه‌های ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

سوپر اسپورت هیبریدی شورولت

شورولت کوروت E-Ray 2024، انقلابی نمادین در خط تولید کوروت است و عملکرد و طراحی آن ترکیبی از سنت و مدرنیته می‌باشد. E-Ray اولین نسخه برقی خودروی اسپورت افسانه ای، با هدف ارائه یک تجربه رانندگی هیجان انگیز و در عین حال افزایش کارایی و توانایی در هر شرایط آب و هوایی است.

این خودرو ،دارای یک موتور ۶.۲ لیتری V8 با قدرت ۶۵۵ اسب بخار است که سرعتی هیجان انگیز را خلق می‌کند . E-Rayدارای سیستم تمام چرخ متحرک (AWD) است که کشش و پایداری را افزایش می‌دهد. این ماشین ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت آن ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است.. شورولت برای صدای بلند موتور V8، قابلیتی به نام Stealth Mode تعریف کرده است که با فعال‌کردن این قابلیت کوروت E-Ray به یک خودروی برقی بی‌صدا تبدیل می‌شود!

اما سرعت خودرو در این حالت از ۷۲ کیلومتر در ساعت فراتر نمی‌رود همچنین اولین خودرویی است که ترمزهای کربن-سرامیکی را با لاستیک های تمام فصل ترکیب کرده است.

مازراتی گرن توریسمو فولگوره « هیولای ایتالیائی »  

مازراتی گرن توریسمو فولگوره دارای سه موتور الکتریکی و با قدرت ۷۵۱ اسب بخار می‌تواند زیر ۳ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعت آن هم ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. گرن توریسمو فولگوره دارای پک باتری ۹۲.۵کیلووات ساعتی است.

 مازراتی سعی کرده گرن توریسمو فولگوره صدایی خاص داشته باشد؛ برای همین بلندگوهای داخل و خارج خودرو، صدای طبیعی اینورتر موتورها را با صدای موتور بنزینی V8 کلاسیک ترکیب و پخش می‌کند.

لکسوس LC500 « ژاپنی لوکس»

این خودرو لکسوس، دارای موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۷۱ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور است و در  در 4.4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد. گیربکس این کوپه از نوع ۱۰ سرعته اتوماتیک است.

این مدل از لکسوس طراحی کاملا جدیدی داشته و بر اساس هیچ پیش طرحی ساخته نشده است. لکسوس LC500 ارتفاع  ۱.۳۴۶ میلی متر، طول ۴.۷۶۰ میلی متر و عرض ۱.۹۲۰ میلی متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی کوپه ۲.۸۷۰ میلی متر است.

این خودرو دارای سه حالت مختلف رانندگی با نام‌های Eco ، Comfort و Sport+ است که با توجه به شرایط بهترین تنظیمات ممکن برای موتور و سیستم تعلیق را فراهم می‌نماید.

لامبورگینی روئلتو «گاو خشمگین»

این خودرو، با استفاده از موتور برقی خود  قدرتی برابر بوگاتی ویرون را دارد و ظاهری بسیار جذاب دارد. در قسمت میانی، دارای یک موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر از نوع تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی می‌شود. انتقال نیرو با گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته صورت می‌گیرد که با موتور در قسمت پشت خودرو قرار گرفته است. در وسط ماشین، پک باتری لیتیوم یونی ۳.۸ کیلووات ساعتی قرار دارد تا انرژی موتورهای برقی را تامین کند.

خروجی موتور برقی و بنزینی، مجموعا ۱۰۰۱ اسب بخار است. شتاب صفر تا صد لامبورگینی روئلتو، ۲.۵ ثانیه گزارش شده و حداکثر سرعت آن حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است و ۱۳ حالت متفاوت رانندگی دارد.

مرسدس بنز CLE

مرسدس بنز CLE، که به عنوان جانشین C و E کلاس کوپه معرفی شده است. از نظر ظاهری می‌توان گفت CLE از C و E کلاس بزرگ‌تر است و طراحی کلی  آن به مدل C شباهت دارد. نسخه پایه از این خودرو با کد CLE300 موتور ۲ لیتر توربوشارژ را دارد و هیبرید خفیف است. خروجی‌های موتور با ۳۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر است. این خودرو دارای جعبه دنده ۹ سرعته AT و همچنین مجهز به سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC است.

کلام آخر

انتخاب بهترین کوپه به عوامل مختلفی بستگی دارد. با بررسی ویژگی‌های هر یک از مدل‌ها و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. این لیست تنها شامل برخی از بهترین کوپه‌های سال ۲۰۲۴ است و ممکن است مدل‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که به اندازه این خودروها جذاب باشند.