وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۰۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
عرضه BMW iX1 کراس‌اوور برقی در سامانه یکپارچه

iX1 به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده‌ کراس‌اوور‌های الکتریکی ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۱ معرفی و در اواخر سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این خودرو بر پایه پلتفرم مشترک با X1 ساخته شده و از نظر ظاهری شباهت زیادی به آن دارد، اما با طراحی خاص و مدرن خود، هویت منحصر به فردی را به عنوان یک خودروی الکتریکی از برند ب‌ام‌و ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی iX1

iX1 در دو نسخه eDrive20 و eDrive30 عرضه می‌شود. مدلی که قرار است در ایران عرضه شود نسخه eDrive20 خواهد بود که دارای یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری است که می‌تواند 247 نیوتن متر گشتاور را تولید نماید و این نیرو را به محور جلو خودرو منتقل کند. این خودرو با کمک موتور برقی به روز خود می‌تواند در ۶ .۸ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. بیشینه پیمایش این خودرو ۴۴۰ کیلومتر اعلام شده است و در مدت زمان ۳۰ دقیقه با استفاده از شارژر‌های فست شارژ، باتری ۶۴.۷ کیلووات ساعتی لیتیوم یون ix1 را شارژ می‌کند.

امکانات رفاهی BMW iX1

iX1 از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی مانند هدآپ دیسپلی، نمایشگر یکپارچه منحنی، سیستم صوتی هارمن کاردن، ۶ عدد کیسه هوا، کروزکنترل با قابلیت ترمز گیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی و سیستم کنترل پایداری بهره می‌برد.

طراحی خاص

همانطور که گفته شد، طراحی ظاهری iX1 شباهت زیادی به X1 دارد، اما با جزئیات خاص و مدرن خود، هویت منحصر به فردی را به عنوان یک خودروی الکتریکی از برند ب‌ام‌و ارائه می‌دهد. در نمای جلویی، جلوپنجره‌ی کلیوی شکل حذف شده و بجای آن از یک پنل مشکی رنگ استفاده شده است که در آن لوگوی iX1 خودنمایی می‌کند. چراغ‌های جلویی باریک و کشیده هستند و به دی‌لایت‌های LED مجهز شده‌اند. در نمای جانبی، رینگ‌های آلیاژی بزرگ و خطوط عضلانی بدنه، به ظاهری اسپرت و جذاب به iX1 می‌بخشند. در نمای عقب نیز چراغ‌های LED باریک و کشیده به همراه سپر جدید، طراحی مدرن و متفاوتی را برای این خودرو رقم زده‌اند.

فضای داخلی iX1 جادار و راحت است و از مواد با کیفیت بالا در آن استفاده شده است. صندلی‌ها در مدل‌های مختلف قابل تنظیم بوده و فضای کافی برای سرنشینان در هر دو ردیف صندلی وجود دارد. فضای صندوق عقب نیز با ۴۹۰ لیتر حجم، برای حمل بار و وسایل روزمره مناسب است.

قیمت iX1 

قیمت پایه iX1 در اروپا از ۴۳.۶۵۰ یورو برای مدل eDrive20 و از ۴۶.۹۰۰ یورو برای مدل eDrive30 شروع می‌شود. البته این قیمت‌ها با توجه به سطح آپشن و مالیات در هر کشور می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت این خودرو می توانید با مشاوران گروه خودرویی ستوده در ارتباط باشید.

رقبای اصلی BMW iX1

در حال حاضر رقبای اصلی iX1 در بازار جهانی عبارتند از:

مرسدس EQA: یک کراس اوور SUV کامپکت لوکس تمام الکتریکی است که توسط مرسدس بنز تولید می شود. این خودرو در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و عضو خانواده EQ مرسدس بنز است که شامل تعدادی از مدل های الکتریکی است. که از نظر قیمتی و مشخصات فنی رقیب مستقیم iX1 محسوب می‌شود.

آئودی Q4 e-tron: آئودی Q4 e-tron یک کراس اوور SUV کامپکت تمام الکتریکی است که توسط آئودی تولید می شود. این خودرو در سال 2021 معرفی شد و دومین مدل الکتریکی آئودی پس از E-tron است. Q4 e-tron بر روی پلتفرم MEB گروه فولکس واگن ساخته شده است که با سایر خودروهای الکتریکی مانند فولکس واگن ID.4 و اشکودا Enyaq نیز به اشتراک گذاشته می شود.

ولوو XC40 Recharge: این شاسی‌بلند کامپکت برقی ولوو با فضای داخلی جادار و ایمنی بالا، یکی از رقبای قدرتمند iX1 به شمار می‌رود.