وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۸
تویوتا هایلوکس برقی تا پایان سال ۲۰۲۵ وارد بازار میشود

تویوتا هایلوکس BEV (نسخه تمام الکتریکی) زودتر از برنامه اولیه خود تولید و به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۵ به خط تولید می‌رسد. هایلوکس Revo BEV در تایلند مونتاژ خواهد شد، جایی که پیکاپ‌ها بیش از ۵۰ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص می‌دهند. این خودرو به عنوان رقیب مستقیم ایسوزو D-Max الکتریکی نیز شناخته می‌شود.

درباره تویوتا هایلوکس BEV

تویوتا جدیدترین پیکاپ الکتریکی با باتری را در تایلند آزمایش خواهد کرد. این آزمایش برای ارزیابی عملکرد در چندین شرایط مختلف قبل از تولید انبوه تا پایان سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود. سازندگان این مدل را در شرایط مختلف در مسیر‌های جاده‌ای در دمای بالا گرفته تا شرایط سخت‌تر آزمایش کرده‌اند.

 

در آمریکا، شرکت‌های بزرگی مانند می‌تسوبیشی، ایسوزو و تویوتا نیز به سمت تولید پیکاپ‌های برقی گام برداشته‌اند. می‌تسوبیشی اولین شرکتی است که طرح‌هایی برای پیکاپ‌های برقی ارائه داد و پس از آن، تویوتا با یک طرح مفهومی پاسخ داد. ایسوزو نیز با معرفی نمونه اولیه‌ای آماده تولید، پیشتاز بود.

 ایسوزو یکی از رقبای تویوتا در حال آماده‌سازی نسخه الکتریکی مدل D-Max برای بازار تایلند است. این موضوع چندی پیش توسط دولت محلی فاش شد. بخش خودرو‌های الکتریکی در تایلند در حال افزایش است و بیش از نیمی از کل فروش خودرو در این کشور را به خود اختصاص داده است. این یک بازار مهم برای تویوتا در میان بسیاری از تولیدکنندگان چینی است که محصولات خودرو‌های الکتریکی را ارائه می‌دهند.

در طول سال ۲۰۲۳، تویوتا بیش از ۳۰۰۰۰ خودروی هیبریدی را در بازار تایلند فروخت که تقریباً ۱۱. ۵ درصد از کل فروش خودرو‌های چهار چرخ در منطقه را به خود اختصاص داد.

تویوتا در حال بررسی پتانسیل صادرات این خودرو به سایر بازار‌های منطقه را دارد. این پیکاپ بر اساس مدل تک کابین هایلوکس با تنظیمات ۴×۲ و تخت بلند ساخته می‌شود. اگرچه برد ۱۲۴ مایلی این کامیون برقی تویوتا از حد‌ ایده‌آل پایین‌تر است، اما با توجه به اینکه این کامیون برای حمل بار‌های سنگین طراحی شده، می‌توان آن را نقطه عطفی در صنعت کامیون‌های برقی دانست. چالش اصلی و مهم در طراحی و ساخت این نوع کامیون‌ها، پیدا کردن تعادل بین استفاده از باتری‌های بزرگ برای افزایش و بالا بردن برد و هم چنین حفظ تناسب و کارایی کامیون است.

اخبار و حواشی این خودرو لوکس

این خبر توسط پراس‌گانش، معاون اجرایی تویوتا موتور آسیا، در مصاحبه‌ای با رؤیترز تأیید شده است. هایلوکس برقی، همانند نسخه‌های دیزلی، در تایلند تولید خواهد شد و احتمال دارد که از خط تولید مشابهی استفاده کنند.

با این حال، سازنده ژاپنی از ارائه جزئیات در مورد قیمت یا حجم تولید مدل هایلوکس BEV خود داری کرد. این مدل اولین پیکاپ برقی تویوتا خواهد بود. ظرفیت بار با تفاوت بین وزن ناخالص وسیله نقلیه و وزن محدود آن محاسبه می‌شود. برای مثال، در مورد تویوتا هایلوکس دو کابین استاندارد با چهار چرخ متحرک، وزن تقریبی آن حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

در حال حاضر، مشخصات و جزئیات در حال نهایی شدن است. تویوتا هایلوکس EV ابتدا به عنوان یک مدل تک کابین معرفی شد، اما اگر نسخه‌های کابین توسعه‌یافته و دوگانه‌ای نیز ارائه شوند، تعجبی نخواهد داشت. احتمال معرفی انواع مختلف کابین و شاسی نیز وجود دارد. همچنین هایلوکس BEV برای بازار محلی تایلند در اولویت قرار خواهد گرفت، اما گفته شده است امکان صادرات این خودرو به کشور‌های دیگر وجود دارد.

احتمال کمی وجود دارد که هر یک از این پیکاپ‌های برقی کوچک به بازار ایالات متحده برسند، اما اگر صادر شوند، مطمئناً در استرالیا (جایی که همچنین هایلوکس الکتریکی را آزمایش کرده است) و احتمالاً در اروپا نیز در دسترس خواهند بود. تویوتا همچنین نسخه fuel-cell هیدروژنی هایلوکس را آزمایش کرده است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید آن ندارد.

مشخصات و قیمت تویوتا هایلوکس

اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما تویوتا قبلاً اعلام کرده بود که برد تویوتا هایلوکس برقی حدود ۲۰۰ کیلومتر یا ۱۲۴ مایل با یک بار شارژ کامل است. این پیکاپ الکتریکی، که انتظار می‌رود با نام “هایلوکس Revo BEV” عرضه شود، احتمالاً یک بسته باتری نسبتاً کوچک دارد تا ظرفیت حمل بار را تحت تأثیر قرار ندهد. در نمونه‌های اولیه، پیشنهاد شده است که از باتری ۷۱. ۴ کیلو وات ساعتی استفاده شود، اما این مورد هنوز تأیید نشده است.

همچنین پیش‌بینی شده است عرضه تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵، در هند، در سال ۲۰۲۶ اتفاق خواهد افتاد، زیرا تویوتا برای اولین بار بازاری برای هایلوکس الکتریکی در این کشور ایجاد خواهد کرد. قیمت هایلوکس EV آینده کمی بالاتر از ICE هایلوکس نگه داشته خواهد شد، به گفته ما، می‌تواند از ۵۰ روپیه (حدود ۵ هزار دلار) شروع شود.