وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

اطلاعات تماس

تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو

02137682

[email protected]

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده
اطلاعات تماس
  • تهران، ستارخان، نبش چهار راه خسرو
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

وب سایت رسمی گروه خودرویی ستوده

ماشین باز ها ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
ابر خودروی شیائومی، سریع‌ترین خودرو جهان

شیائومی کمپانی تولیدکننده گوشی هوشمند چینی،  با تولیدSU7  فعالیت خود در صنعت خودرو‌سازی الکتریکی آغاز کرده است. اکنون نسخه سوپر اسپرت خودروی برقی خود را با نام SU7 Ultra را معرفی کرده است که طبق ادعای خود سریع‌ترین خودروی  در الکتریکی جهان محسوب می‌شود. با مجله گروه خودرویی ستوده همراه باشید تا با این ابر خودرو قدرتمند بیشتر آشنا شوید.

قدرت موتور در ابرخودروی شیائومی

به گفته کمپانی شیائومی، هدف از تولید مدل SU7 اولترا، شکستن رکورد پیست نوربرگ‌رینگ بوده است و با دو موتور می‌تواند قوی‌تر از بوگاتی شیرون عمل کند. این خودرو نسخه ارتقایافته مدل استاندارد است و مجهز به هایپرانجین با نام "V8" که این کمپانی اسم موتور برقی خود را به این نام گذاشته است. با حداکثر قدرت ۵۷۸ اسب بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتن متر، که قوی‌ترین موتور تولیدشده توسط این شرکت محسوب می‌شود.

علاوه بر این، SU7 اولترا با باتری پرقدرت Qilin ۲.۰ CATL که مخصوص مسابقات است، با حداکثر توان خروجی ۱۳۳۰ کیلووات و شارژ ۸۹۷ ولتی ارائه می‌شود که می‌تواند در کمتر از ۱۲ دقیقه شارژ شود. این خودرو به کالیپرهای ترمز با عملکرد بالای AP Racing مجهز شده که در دمای بیش از ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد نیز کارایی دارد. همچنین، از موتور معکوس برای بازیابی انرژی ترمز استفاده می‌کند و می‌تواند شتاب صفر تا صد را در ۱.۹۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند.

طراحی خیره‌کننده شیائومیSU7 اولترا

طراحی شیائومی SU7 اولترا به طور قابل توجهی با مدل SU7 استاندارد تفاوت دارد. SU7 اولترا بال عقب عظیمی از فیبر کربن دارد که تا ۲۱۴۵ کیلوگرم نیرو رو به پایین تولید می‌کند. سایر قسمت‌های خودرو نیز برای بهبود ساختار آئرودینامیکی اصلاح شده‌اند.

هدف طراحی شیائومی SU7 اولترا

در کنار مشخصات فنی فوق‌العاده، شیائومی قصد دارد با SU7 اولترا رکورد جدیدی را در کلاس سدان‌های برقی چهار درب در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کند. در حال حاضر، سریع‌ترین خودروی الکتریکی در نوربرگ‌رینگ، فولکس‌واگن ID.R با زمان ۶:۰۵.۳۳۶ دقیقه است. سریع‌ترین خودروی برقی چهار درب نیز، خودرو پورشه تایکان توربو GT با زمان ثبت‌شده ۷:۰۷.۵۵ دقیقه است. هدف شیائومی شکستن این رکوردها در پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ در ماه اکتبر است. این خودرو با قدرت ۱۵۴۸ اسب بخار و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت به طور کامل از مدل‌های قدرتمند دیگر پیشی گرفته و به سریع‌ترین خودروی ۴ درب جهان تبدیل شده است.

با توجه به گزارش‌های جدید، SU7 اولترا مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم‌های الکتریکی و آیرودینامیکی بهینه شده است که توانایی رقابت با برندهای معتبر دنیا را دارد. این خودرو همچنین با استفاده از فیبر کربن در ساختار بدنه، وزن خود را به حداقل رسانده و همین امر منجر به بهبود کارایی و سرعت خودرو شده است.

 هدف شیائومی از توسعه این مدل نه‌تنها ایجاد یک خودرو قدرتمند و سریع، بلکه نمایش توانایی‌های فنی و تکنولوژیکی خود در صنعت خودروهای الکتریکی است.


تصاویر
ابر خودروی شیائومی، سریع‌ترین خودرو جهان